Blog

Targi - jak się do tego zabrać


Od czego zacząć przygotowania do Targów? Każde istotne wydarzenie, czy to w domu, czy też w firmie, poprzedza szereg procesów i przygotowań. Zwłaszcza w firmach wszystko powinno być przygotowane z najwyższą precyzją i z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby niczego nie pozostawiać przypadkowi.


Bardzo dobrym pomysłem jest obecność na tematycznej imprezie targowej przedstawicieli danej firmy, którzy w dalszym procesie decydować będą o formie i kształcie własnego stoiska targowego. Obserwacja konkurencji, nierzadko z całego świata, ich budowa stoisk targowych, oglądanie z bliska i analizowanie pod kontem własnego, będzie niezwykle przydatna później. Oczywiście należy pamiętać o robieniu notatek, a w miarę możliwości, również zdjęć – nie po to, aby kopiować, ale by czerpać inspirację do własnych pomysłów.

Inspiracje z zewnątrz

Wizytacje na różnego rodzaju wydarzeniach targowych, zarówno tych mniejszych, jak i większych, pozwalają na wstępne wyobrażenie sobie własnego stoiska. Często zauważyć można różne rozwiązania i koncepcje, które wcześniej nie przyszły nam do głowy, a których też nie widać na zdjęciach w Internecie i katalogach. Dokładne przyjrzenie się poszczególnym stoiskom „w praktyce” działa na wyobraźnię i pomaga w przełożeniu niektórych rozwiązań na własny użytek, gdy już sami będziemy wybierać wyposażenie stoisk targowych.

Własne koncepcje

Zanim zlecimy firmie zewnętrznej zaprojektowanie i/lub wyprodukowanie stoiska targowego, dobrze jest posiadać wstępne założenia jak ma ono wyglądać, co podkreślić, a czego unikać. Oczywistym jest, że należy podkreślać swoje mocne strony i nie afiszować się z tymi słabszymi. Własne koncepcje są zawsze pewnym punktem zaczepienia dla projektantów, chyba, że z góry zaznaczymy, iż całkowicie polegamy na koncepcji zleceniobiorcy.

Wytyczne dla naszego stoiska

Przede wszystkim powinniśmy przygotować informacje jakie wyposażenie stoisk targowych powinno się znaleźć u nas. W tym celu musimy zdecydować, czy stoisko będzie czysto informacyjne, gdzie odwiedzający mogą zaczerpnąć wiedzy o naszej działalności, pobrać broszury informacyjne itp. A może chcemy zawierać kontrakty z przyszłymi odbiorcami naszych towarów lub usług. Wszystko to musi zostać uwzględnione w informacjach dla firmy, której budowa stoisk targowych zostanie zlecona.

Opcje dodatkowe do stoiska targowego

Jako podstawowe stoisko możemy określić, iż składać się ono powinno z:

- odpowiednio wyeksponowanego frontu, na którym najlepiej jest zamieścić logo danej firmy;

- miejsce z ekspozycją produktów (dla firmy produkcyjnej) lub odpowiednią prezentacją usług (dla firmy usługowej);

- miejsce siedzące dla obsługi stoiska;

- miejsce na materiały reklamowe – ulotki, broszurki, banery itp.

Jest to absolutne minimum obowiązkowe dla każdego stoiska. Odwiedzający, a tym samym potencjalni klienci muszą z góry wiedzieć z jakiego rodzaju przedstawicielem mają do czynienia, brak jakichkolwiek informacji zniechęca do zatrzymywania się przy takim miejscu.

Chcąc zachęcić odwiedzających do rozmowy można zaproponować filiżankę kawy, jest to praktyka coraz chętniej stosowana przez wystawiających się. Wystarczy zaopatrzyć stoisko w ekspres do kawy, a rozmowy przebiegać będą w przyjaznej i zachęcającej atmosferze. Takie podejście wysyła sygnał do potencjalnych klientów o otwartości, cierpliwości i gościnności danej firmy. Stoisko targowe stanowi bowiem swoisty przedsionek samej firmy i rzutuje na całkowite jej postrzeganie.