Marketing internetowy ma ogromny potencjał. Dzięki niemu można docierać z ofertą do szerokiego grona odbiorców. Jest jednak pewien haczyk. Aby reklama online faktycznie przyniosła oczekiwany efekt trzeba wiedzieć, w jaki sposób jej używać.
Długi i złożony proces
Promocja strony w Google ma swoje dwie „twarze”. Jedną z nich jest SEO, drugą SEM. SEO to inaczej Search Engine Optimization. Polega ono na długotrwałym poprawianiu pozycji strony WWW w wyszukiwarce. Działania prowadzące do celu dotyczą głównie pracy nad witryną, ale nie tylko. Osoby zajmujące się pozycjonowaniem najpierw dobierają frazy kluczowe, a następnie dokonują audytu SEO. Dlaczego jest on ważny? Ponieważ pozwala zweryfikować, co działa prawidłowo, a jakie elementy strony trzeba jak najszybciej zmienić. Eksperci mogą na jego podstawie sprawdzić, czy w serwisie poprawnie funkcjonują takie elementy jak meta tagi, linkowania lub nagłówki. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na efektywność pozycjonowania. W kolejnym etapie wprowadza się zmiany na stronie. Jednocześnie należy również zadbać o widoczność witryny w innych serwisach. Do tego celu służą tak zwane artykuły sponsorowane.
Coś dla niecierpliwych
SEM (Search Engine Marketing) to płatne kampanie reklamowe. Do ich tworzenia wykorzystuje się Google Ads. Rozwiązanie to przynosi zazwyczaj szybsze efekty niż pozycjonowanie. Strona może pojawić się w wyszukiwarce niedługo po utworzeniu kampanii. Oczywiście wiele zależy od samych ustawień i umiejętności osoby zajmującej się tym tematem. Fabryka Marketingu to agencja, która zajmuje się między innymi zagadnieniami SEM. Dzięki doświadczeniu specjalistów i wielu formatom reklamowym, które mogą wykorzystać w kampanii, szybko stanie się ona efektywna i ułatwi realizowanie celów.
Sposobów na skuteczne SEM i SEO jest mnóstwo. Tajniki tych narzędzi najlepiej znają osoby, które pracują z nimi na co dzień, gdyż dzięki temu wiedzą, jakie frazy wykorzystywać, szybko wyłapują wszelkiego rodzaju błędy czy niedociągnięcia i potrafią dobrać najbardziej optymalną kampanię dla danej branży.