Marketing internetowy to stosunkowo nowa branża, w której specjaliści to zwykle młodzi ludzie jeszcze przed 30. i 40. rokiem życia. To dziedzina która wciąż się rozwija, a najlepsze wzorce pochodzą w szczególności ze Stanów Zjednoczonych. Cały marketingowy świat kieruje swój wzrok na amerykańskiego giganta Google, który steruje największą na świecie wyszukiwarką Google.
To specjaliści z Doliny Krzemowej opracowują większość algorytmów i aktualizacji, jakimi rządzi się ta popularna wyszukiwarka. Internetowy wyścig o jak najlepsze pozycje wykształcił na rynku nową gałąź jaką jest pozycjonowanie i rozwój specjalistów od SEO, którzy zajmują się dostosowywaniem stron do wymogów wyszukiwarki.
Kim jest specjalista SEO?
Specjaliści SEO w Krakowie, ale nie tylko, to zwykle nie tylko wykształceni ludzie np. po studiach marketingu i zarządzania czy programiści, ale także pasjonaci, którzy z zamiłowaniem śledzą branżowe blogi i najnowsze doniesienia dotyczące ruchów Google.
Aby zostać specjalistą SEO nie są konieczne studia, ale potrzebna jest szeroka wiedza z zakresu funkcjonowania stron internetowych, marketingu internetowego, którą można zdobyć poprzez różnego rodzaju kursy, śledzenie blogów profesjonalistów i uczestnictwo w szkoleniach.
Specjaliści SEO w Krakowie są w stanie zbadać otoczenie rynkowe, konkurencję, oszacować możliwości i opracować plan działania, który pomoże zrealizować SEO i późniejsze pozycjonowanie SEO w Krakowie. W stolicy małopolski znajduje się zarówno dużo agencji SEO jak i specjalistów od SEO, tzw. freelancerów, którzy pracują na własną rękę. Jednym z działającym w Krakowie SEO Freelancerów jest Mateusz Kozłowski.
Jakie cechy powinien mieć specjalista SEO?
W zawodzie SEOwca, podobnie jak w każdym innym potrzebne są pewne cechy, które ułatwią pracę i pozwolą na osiąganie większych sukcesów. Z pewnością należą do nich pracowitość i wytrwałość. Proces pracy nad stroną www czy sklepem online wymaga wiele wysiłku zanim zobaczy się efekty, dlatego specjalista powinien być cierpliwy i myśleć długofalowo, nie tylko o tym co jest tu i teraz. Specjalista od SEO powinien być więc również cierpliwy, po pierwsze aby wytłumaczyć zmiany klientom, którzy nie zawsze mają wiedzą na temat działań w internecie, ale także aby móc czekać na wyniki swojej pracy.
Bardzo ważną cechą jest również ciekawość. W SEO i marketingu internetowym należy nieustannie się dokształcać, aby mieć aktualną wiedzę na temat możliwych rozwiązań. Dokładność, to również cecha którą warto posiadać, aby móc przygotowywać spójne projekty, z których zarówno klient jak i sam specjalista będą zadowoleni. Warto również znać się na liczbach i umieć wyciągać wnioski ze statystyk.