Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę frazę agencja SEO, a Google, w ułamku sekundy, dostarczy nam tysiące propozycji. Z pewnością zawęzimy wyniki do tych z pierwszej strony wyników wyszukiwania, ale wybór i tak nie będzie łatwy. Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które ułatwią Ci podjęcie decyzji i pomogą odnaleźć się w wielu ofertach.
Wybór agencji SEO a rozwój Twojego biznesu
Wybór agencji SEO ma wpływ na widoczność Twojej firmy w wynikach wyszukiwania. A dobra widoczność w rankingu Google to większa konwersja i większe zyski. Poświęć więc czas na to, by wybrać specjalistów, których wiedza i doświadczenie pomogą w rozwoju Twojego biznesu.
1. Poprzednie realizacje agencji
Czy agencja SEO ma doświadczenie? Warto zapoznać się z poprzednimi realizacjami. To Twoje pierwsze kroki w e-marketingu i obawiasz się, że nie będziesz w stanie ocenić jakości pracy specjalistów? Bez obaw! Wystarczy zweryfikować kilka rzeczy, z którymi bez problemu poradzi sobie nawet osoba bez doświadczenia.
Jak wiadomo, jednym z ważniejszych czynników rankingowych są treści. Poproś więc o teksty przygotowane przez copywriterów - sprawdź czy dobrze się je czyta, czy są na temat, czy Ci się podobają.
Kolejny, ważny w SEO czynnik, to prędkość ładowania się strony. Zobacz, czy pozycjonowane przez daną agencję strony www szybko się ładują, czy się nie zacinają, czy nie ma problemu z niezwiązanymi z Twoją interakcją przesunięciami elementów.
Kolejny sposób, by zweryfikować jakość pracy agencji? Sprawdź, na jakie frazy i na jakich pozycjach wyświetlają się pozycjonowanie przez agencję SEO strony www. Możesz poprosić o takie informacje przed podpisaniem umowy. Warto też zapytać o case study czy portfolio.
2. Opinie byłych klientów
W internecie jest wiele miejsc, w których klienci mogą zostawiać opinie. Komentarze na temat różnych firm, w tym agencji SEO, znajdziemy na Profilu Firmy w Google (dawniej wizytówka Google Moja Firma), w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku, na forach internetowych. Przeczytaj pozytywne, a zwłaszcza negatywne komentarze.
3. Spotkanie ze specjalistami z danej agencji
Daj sobie czas. Umów się na spotkanie z kilkoma agencjami SEO. Zobaczysz, jakie wrażenie wywrą na Tobie specjaliści, handlowcy, styl pracy, polityka danej firmy. Umowy na świadczenie usług SEO zazwyczaj podpisywane są na kilka miesięcy, warto więc współpracować z osobami, z którymi czujesz, że będziesz w stanie się porozumieć.
Zwróć uwagę na poziom rozmowy, na to, czy specjalista przekazuje konkretne informacje na temat Twojej strony www, czy chce zrozumieć specyfikę Twojej branży, Twoje oczekiwania. Jeśli poczujesz, że rozmowa jest na wysokim poziomie merytorycznym, specjalista udziela wskazówek optymalizacyjnych, skupia się na Tobie, a nie na zachwalaniu firmy, będzie to dobry znak.
Pytania, które warto zadać podczas rozmów z agencjami SEO
Bez względu na to, czy to Twoja pierwsza współpraca z agencją SEO, czy masz już na koncie kilka umów, nie bój się pytać. Zapytaj o wszystkie kwestie, które mają dla Ciebie znaczenie. Przygotowaliśmy krótką listę, która może być pomocna w podejmowaniu decyzji.
- Czy pozycjonowaliście już firmy z mojej branży? Jakie? Z jakim rezultatem?
- Jacy specjaliści pracują w agencji? Czy są to tylko pozycjonerzy, czy również copywriterzy, web developerzy?
- Z kim, po podpisaniu umowy, będziesz miał kontakt - czy z biurem obsługi klienta, z opiekunem strony, z koordynatorem projektu?
- Jak wygląda kwestia wcześniejszego zakończenia umowy?
- Czy warunki umowy są elastyczne? Czy można powiększyć lub pomniejszyć pakiet?
- Ile i za co zapłacisz?
Aby znaleźć agencję SEO, z którą będzie się nam dobrze współpracować, potrzeba czasu. Warto go poświęcić i cieszyć się z obsługi, która spełnia nasze oczekiwania.
Współpraca z 1stplace.pl
Jak działamy w 1stplace.pl? Spotykamy się z klientami (spotkanie odbywa się online lub w siedzibie naszej agencji SEO w Poznaniu), opowiadamy o tym, jak przebiega współpraca, odpowiadamy na pytania. Przeprowadzamy też wstępny audyt strony i udzielamy wskazówek optymalizacyjnych. Po spotkaniu na spokojnie decydujesz czy jesteś zainteresowany współpracą, czy nie. Chcesz dopytać o szczegóły?