Porada

Ulotki – jak zaprojektować je tak, by przyciągały wzrok?



Ulotki – jak zaprojektować je tak, by przyciągały wzrok?

Ulotki to tania forma reklamy, która, odpowiednio wykorzystana, może być niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym. Pierwszym krokiem do sukcesu jest odpowiedni projekt, który przyciągnie i zatrzyma uwagę potencjalnego klienta. Na co zatem zwrócić uwagę, przygotowując ulotkę reklamową? Podpowiadamy!


Określ grupę docelową

Ulotki często rozdawane są w ruchliwych miejscach przechodniom, sam z pewnością nie raz otrzymałeś je w taki sposób. Co w takich sytuacjach najczęściej dzieje się z materiałem reklamowym? Trafia do najbliższego kosza. Czy to oznacza, że inwestowanie w ulotki jest nieopłacalne? Oczywiście, że nie! Przykład ten pokazuje jednak, że nawet najlepsza ulotka nie osiągnie swojego celu, jeśli nie trafi do właściwego odbiorcy. Dlatego przed przystąpieniem do opracowywania projektu określ, do kogo chcesz trafić ze swoim przekazem i jaki cel nim osiągnąć – warto też o tym pamiętać później, przy dystrybucji gotowych ulotek.

Stwórz skuteczny komunikat

Co zawrzeć na ulotce? To będzie zależało od charakteru prowadzonej działalności, celu kampanii i targetu. Niezależnie od tego, komunikat powinien mieć jednak odpowiednią strukturę, tak aby zapadł w pamięć odbiorcy i zachęcił go do określonych działań. Przy projektowaniu treści możesz np. wykorzystać model AIDA, na który składają się następujące elementy:

  1. Attention, czyli przykucie uwagi,
  2. Interest, czyli wywołanie zainteresowania,
  3. Desire, czyli wzbudzenie potrzeby,
  4. Action, czyli skłonienie do działania.

Pamiętaj, by nie przeładować ulotki informacjami oraz różnorodnością rozwiązań graficznych (kolory, kroje pisma, grafiki itd.). Materiał powinien być przejrzysty i nie przytłaczać treścią.

Wybierz formę

Ostatni etap działań projektowych to wybór formatu, rodzaju papieru i innych rozwiązań, które zostaną zastosowane w ulotce. Możliwości do wyboru jest bardzo dużo: ulotki jedno- i dwustronne, składane, z perforacją. Druk może zostać wykonany na papierze błyszczącym lub matowym, lakierowanym, a nawet uszlachetnianym złoceniami. Pamiętaj, że forma ulotki powinna korespondować z jej treścią.

Profesjonalny projekt skutecznej ulotki stworzysz w kilka minut za pomocą intuicyjnego kreatora dostępnego pod adresem https://chroma.pl/pl. Sprawdź sam!


Najnowsze porady i artykuły:

Podróżowanie pociągami może być nie tylko wygodne, ale także ekonomiczne. W naszym artykule omówimy najlepsze

Tatuaże od dawna są częścią ludzkiej kultury i wyrazem indywidualności. Niemniej jednak, w niektórych krajach wciąż istnieją społeczne i

Tatuaż henna, znany również jako mehendi, to starożytna praktyka zdobienia ciała, która ma bogate historyczne i kulturowe korzenie.

W dzisiejszym artykule podzielimy się z Tobą przepisem na wyjątkowe masło czosnkowe, które możesz łatwo przygotować w swojej kuchni

Pokrzywa, znana również jako Urtica dioica, to roślina o wielu właściwościach leczniczych,

Naturalne barwniki spożywcze odgrywają kluczową rolę w przemyśle spożywczym, zapewniając nie tylko estetyczny wygląd produktów,

Pielmienie, zwane również pierogami lub pierożkami, to popularne danie w wielu krajach, w tym w Polsce, Rosji, Ukrainie i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej

W ostatnich latach sztuczna inteligencja (SI) coraz śmielej wkracza w nasze życie. Rewolucjonizuje wiele branż, w tym rynek

Zwiedzanie Szczyrku na rowerze elektrycznym to świetny pomysł - takim jednośladem można objechać całe miasto,...