Popularne zapytania: lombard Warszawa lombard Kraków komis samochodowy paczkomat Wrocław kościół Wrocław


Porada

Reklama wielkopowierzchniowa - Jakie kampanie sprawdzają się na dużym formacie?

CityOn.pl

Reklama wielkopowierzchniowa - jak zmaksymalizować jej zalety?


Reklama wielkoformatowa doskonale sprawdza się w przypadku brandingu. Świetnie podkreśla
kolorystykę, logo i grafikę nieodłącznie związaną z budowaniem marki. Nośnik reklamowy o dużej
powierzchni może przyspieszyć rozwój i poprawić rozpoznawalność firmy. W praktyce, reklama
wielkoformatowa najskuteczniej dociera do każdej grupy odbiorców – nawet tych osób, które nie
korzystają na co dzień z urządzeń mobilnych i Internetu. Sukces tej formy reklamy jest związany
poniekąd z namacalnością i powszedniością. Co więcej, dzięki niej można zmienić niewykorzystaną
przestrzeń miejską o dużym natężeniu ruchu lokalnego (ściany budynków, pojazdy, wnętrza, stacje
kolejowe, lotniska itp.) w skuteczny nośnik reklamy. Reklama wielkoformatowa to świetna platforma
służąca do promowania oferty firmy wśród tysięcy przechodzących osób.


Co można umieścić na reklamie wielkoformatowej?


Badania nad reklamą dowodzą, że komunikat staje się bardziej skuteczny, kiedy jest wielokrotnie
powtarzany. Dzięki szansom jakie oferuje opisywany nośnik, można wdrożyć powielanie treści
reklamowych bez możliwości ich uniknięcia – co oznacza, że przeciętna osoba, która przemierza
zwykle tę samą drogę z domu do pracy i z powrotem będzie widziała banery reklamowe co najmniej
kilka razy w ciągu jednego dnia. Reklama wielkoformatowa ma po prostu większą szansę na
wywarcie trwałego wpływu na odbiorcę i znaczenie w przypadku promowania rozpoznawalności
marki. Jej duża powierzchnia pozwala na umieszczenie nawet bardzo szczegółowych informacji w
sposób widoczny i przejrzysty. Dzięki reklamie wielkoformatowej, możliwe jest dostrzeżenie
szczegółów nawet najbardziej skomplikowanego logo przy jednoczesnym umieszczeniu wielu
cennych informacji. Warto jednak podkreślić, że czasami sukces kampanii tkwi w umiarze
przekazywania treści. Wielki format doskonale sprawdzi się również w przypadku oszczędnych,
intrygujących haseł reklamowych, które na pierwszym etapie nie zdradzają nazwy marki, tylko mają
na celu wzbudzić zainteresowanie i wywołać w odbiorcy szczerą chęć poszukiwania informacji na ich
temat. W Polsce, bardzo charakterystyczną tego typu kampanią reklamową była promocja
błyskawicznych dań Opycha. Chociaż promocja marki miała miejsce prawie 20 lat temu, wiele osób
nadal pamięta intrygujące billboardy z hasłami „namalowanymi sprajem” przez „chuliganów”, które
dopiero na końcu kampanii wyjaśniały czego dotyczył przekaz. Reklama wielkoformatowa
umieszczona przy autostradach i drogach ekspresowych jest świetnym narzędziem do promocji treści
związanych z logistyką – dzięki niej zawodowi kierowcy i właściciele firm spedycyjnych mogą zapoznawać się z branżową ofertą podczas długich tras, w których nie mają zwykle dostępu do
reklamy cyfrowej.
Reklama wielkoformatowa, jak żaden inny nośnik, przyciąga wzrok nawet z bardzo dużej odległości.
Warto zmaksymalizować korzyści wynikające z tak dużej powierzchni reklamowej, wykorzystując w
swojej kampanii wyłącznie tę formę reklamy, lub uzupełniając kampanię internetową o klasyczne
billboardy. Reklama wielkopowierzchniowa ma jedną ogromną zaletę - można umieścić wszystko,
począwszy od szczegółowych informacji na temat oferty, po krótkie hasła i przyciągającą wzrok
grafikę.