Jeden z najistotniejszych czynników, który należy wziąć pod uwagę przy wyborze lokalu na konferencję firmową, jest lokalizacja. Poszukując hotel na konferencje, okolice Warszawy będą znacznie lepszym pomysłem niż samo centrum stolicy. Szczególnie jeśli zaproszeni na konferencję goście przyjadą na spotkanie z różnych regionów Polski. Warto wybrać hotel, oferujący pełny pakiet około konferencyjnych usług - w tym również atrakcje, posiłki i nocleg.
Hotel, w którym planujemy zorganizować konferencję, powinien dysponować przestronnymi salami wyposażonymi w odpowiednie multimedia i sprzęt taki jak: mikrofony, nagłośnienie i rzutniki. Udana konferencja to taka, podczas której goście nie muszą stać. W sali konferencyjnej hotelu nie powinno więc zabraknąć wygodnych krzeseł. Co ważne układ sali i sprzęt, który się w niej znajdzie powinien być indywidualnie uzgadniany z osobna z każdym organizatorem konferencji. W zależności od charakteru spotkania zaproszone na konferencję osoby mogą potrzebować np. usiąść przy wspólnym stole, by wygodnie wymieniać się swoim doświadczeniem i przedstawiać własne stanowiska.
Choć w organizowanej konferencji najważniejszy aspekt to ten biznesowy, nie możemy zapomnieć, że niezwykle istotną częścią są również atrakcje. Pozwalają one odpocząć od intensywnej pracy, a także nawiązać bliższe znajomości biznesowe. Warto wybierać hotele na konferencje, które oferują wszelkiego rodzaju gry np. w kręgle czy bilard. Wielu organizatorów konferencji decyduje się także na wieczorne zakończenie spotkania podczas zabawy tanecznej. Jest to doskonały sposób na odprężenie. Warto więc wybrać hotel, który dysponuje nie tylko salami konferencyjnymi, ale również salami przystosowanymi do imprezy. W okresie letnim doskonałym wyborem będzie zorganizowanie spotkania firmowego w obiekcie, który dysponuje nie tylko salą konferencyjną i hotelem, ale również przestrzenią na świeżym powietrzu do rozpalenia ogniska lub grilla.