Porada

Czystość i zapach – jak duże jest ich biznesowe znaczenie?



Lubimy przebywać w czystych i schludnych miejscach, które mają na dodatek przyjemny zapach. Czujemy się w nich dobrze i łatwiej nam się zrelaksować. Każde miejsce pachnie inaczej. Piekarnia – chlebem, kwiaciarnia – świeżymi kwiatami, salon masażu – aromatycznymi świecami i olejkami. A z jakim zapachem kojarzy się Twoje biuro? Warto pochylić się nad tym zagadnieniem i zlecając sprzątanie biur, zadbać także o zapach. Ma on większe znaczenie biznesowe, niż może się wydawać na pierwszy rzut oka.


Jakie jest marketingowe znaczenie czystego i pachnącego biura?

Czyste i świeże biuro sprzyja dobremu samopoczuciu i koncentracji zespołu – to nie ulega wątpliwości. Schludna, uporządkowana przestrzeń, w której wszystko jest na swoim miejscu, znacząco podnosi efektywność wykonywania obowiązków. Ale zadbane biura pełnią także funkcję reprezentacyjną – firma, która dba o estetykę i jakość miejsca pracy, będzie dbała również o jakość świadczonych usług. Zwracając uwagę na wygląd i czystość miejsca pracy, dokładamy więc cegiełkę do budowania pozytywnego wizerunku firmy. Profesjonalne sprzątanie biur zdecydowanie w tym pomaga.

Aby jednak stworzyć jeszcze bardziej korzystne wyobrażenia o naszym biznesie, warto zadbać także o zapach, który przywita klientów i pracowników firmy już na wejściu do biura. W ten sposób tworzymy przyjemną atmosferę, budując skojarzenie miłego zapachu z życzliwym nastawieniem do klienta. To główny cel tzw. marketingu sensorycznego.

Jak zadbać o przyjemny zapach w biurze?

Zanim wybierzemy zapach, który będzie korespondował ze specyfiką i wartościami marki a także z estetyką biura, należy poważnie podejść do tematu, jakim jest sprzątanie biur. Nawet najprzyjemniejszy i najbardziej relaksujący zapach w niczym nie pomoże, jeśli biura będą brudne, zagracone i niechlujne. Odbiorca otrzyma wówczas sprzeczny komunikat, który będzie zupełnie nieskuteczny, ponieważ komunikacja marki powinna przede wszystkim cechować się spójnością.

Dlatego sprzątanie biur to najważniejszy krok w wywołaniu u klienta dobrego pierwszego wrażenia. Należy regularnie dbać o usuwanie kurzu, drobnoustrojów, mycie mebli, okien, podłóg, pranie dywanów i tapicerek. Tylko wówczas miły zapach utrzyma się w pomieszczeniu.

Na koniec kilka słów o tym, jakie zapachy warto wybrać. Cytrusowe nuty sprzyjają koncentracji, a u klientów wywołują skojarzenie z energią i świeżością. Aromat kawy poprawia wydajność. Delikatny zapach jaśminu natomiast przyjemnie pobudza i poprawia samopoczucie.