Popularne zapytania: lombard Warszawa lombard Kraków komis samochodowy paczkomat Wrocław kościół Wrocław


Sport

Czy z powodu wybuchu koronawirusa należy opuścić salę gimnastyczną lub zajęcia treningowe?

CityOn.pl

Przy bliskim kontakcie, zatłoczonych przestrzeniach, ciężkim oddechu i często dotykanym sprzęcie, siłownia może wydawać się polem minowym dla infekcji koronaawirusowych.


Uważa się, że koronaawirus, alias "COVID-19", rozprzestrzenia się poprzez wdychanie kropel oddechowych, które uwalniają się, gdy zakażona osoba kicha lub kaszle, lub poprzez dotykanie zakażonej powierzchni, a następnie dotknięcie oczu, nosa lub ust. Według danych opracowanych przez Światową Organizację Zdrowia, w piątek na całym świecie jest ponad 101 000 przypadków w 88 krajach. A w Stanach Zjednoczonych, według Centrów Kontroli Chorób, jest co najmniej 260 potwierdzonych przypadków i 14 zgonów w 19 stanach.


Czy jako że szkoły i biura znajdują się w pobliżu, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa, oznacza to, że należy pominąć zajęcia z treningu lub sesję gimnastyczną?


Zależy to od miejsca zamieszkania, Aubree Gordon, profesor nadzwyczajny epidemiologii na University of Michigan's School of Public Health mówi CNBC Make It.


Jeśli w Twojej okolicy wybuchnie epidemia COVID-19, z pewnością może pojawić się ryzyko jej zakontraktowania na siłowni, więc może być dobrym pomysłem, aby nie jechać, mówi Gordon.


Na przykład, w stanie Waszyngton 79 potwierdzonych przypadków COVID-19 i 11 zgonów w okolicach Seattle, według stanu na piątek. W Kalifornii jest 66 potwierdzonych przypadków COVID-19, a jeden zgon nastąpił w środę, kiedy gubernator Gavin Newsom ogłosił stan wyjątkowy. W stanie Nowy Jork, w piątek odnotowano 22 przypadki COVID-19. 


Inne stany, takie jak Arizona, Kolorado, Floryda, Georgia, Illinois, Massachusetts, Nevada, New Hampshire, Północna Karolina, Oregon, Rhode Island, Tennessee, Teksas i Wisconsin mają mniej przypadków, według CDC. 


Ale nawet jeśli nie ma przypadków COVID-19, w których mieszkasz, "nadal rozsądnie byłoby podjąć pewne normalne środki ostrożności", mówi Gordon.


Oczywiście obejmuje to mycie rąk przez 20 sekund mydłem i wodą, nie dotykanie twarzy, zakrywanie kaszlu lub kichania i pozostawanie w domu, kiedy jesteś chory. Albo możesz ćwiczyć w domu.


"W tym momencie ludzie na pewno powinni nadal ćwiczyć", mówi Gordon. Michael Knight, asystent profesora medycyny w George Washington School of Medicine and Health Services, mówi CNBC Make It. "Zachęcałbym moich pacjentów do kontynuowania umiarkowanej aktywności fizycznej, aby zmniejszyć ich ogólne ryzyko" - mówi Gordon. 


Oto, co można zrobić, aby pozostać bezpiecznym na siłowni:


Nosić rękawice podnoszące ciężar

Podczas gdy Centra Kontroli Chorób powiedziały, że noszenie maski nie jest konieczne dla przeciętnego człowieka, Gordon sugeruje noszenie rękawiczek materiałowych podczas treningu.


Technicznie rzecz biorąc, wirus nie przechodzi przez skórę - "musisz dotknąć błony śluzowej, która będzie służyć jako portal lub wejście" - mówi Gordon, jak oczy, nos lub usta. Ale noszenie rękawiczek może zniechęcić cię do dotykania tych gorących punktów na twarzy. Musisz jednak jeszcze umyć ręce, gdy zdejmiesz rękawice".


"Ludzie często dotykają swoich twarzy, a nie są tego świadomi."


Wytrzyjcie sprzęt

Badania wykazały, że najgroźniejsze powierzchnie w obiektach fitness mają tendencję do przebywania na sprzęcie, niekoniecznie w łazienkach czy szatniach. (I choć nie jest jasne, jak długo COVID-19 może przetrwać na powierzchniach, badania sugerują, że inne rodzaje koronaawirusów mogą to robić od dwóch godzin do dziewięciu dni).


Wiele sal gimnastycznych prowadzi aktywne działania w zakresie czyszczenia i dezynfekcji sprzętu, biorąc pod uwagę liczbę przypadków COVID-19, ale i tak należy wytrzeć sprzęt przed i po jego użyciu - mówi Gordon. (Amerykańska Rada ds. Chemii posiada listę środków czyszczących, w tym chusteczek i sprayów, które można stosować przeciwko COVID-19, jeśli chcesz przynieść swoje własne).


A jeśli wolisz użyć ręcznika do wytarcia potu podczas ćwiczeń, pamiętaj o tym, gdzie go umieścić, gdy nie używasz, mówi Knight. Jeśli ręcznik miałby kontakt z zarazkami lub zanieczyszczoną powierzchnią, to nie chciałbyś, aby znajdował się on w pobliżu twojej twarzy, dodaje. 


Głowa na zewnątrz

Jeśli denerwujesz się siłownią, ćwiczenia na świeżym powietrzu "drastycznie zmniejszą szansę" na zdobycie wirusa, tylko dlatego, że jest cię w pobliżu mniej, mówi Gordon.


Obecnie nie ma żadnych ograniczeń, które uniemożliwiłyby ludziom wychodzenie na zewnątrz w Stanach Zjednoczonych. Wybierz się na bieg, wycieczkę lub przejażdżkę rowerem, sugeruje.


Ponadto, badania wykazały, że 90-minutowy spacer w przyrodzie wzmacnia Twoje funkcje poznawcze i zmniejsza niepokój.


Unikaj godzin szczytu siłowni

Spróbuj zaplanować swoją wizytę na siłowni w czasie, kiedy wiesz, że nie będzie tłoczno, więc wiesz, że będzie mniej osób dotykających i używających sprzętu, mówi Rycerz.


Ogranicz dotyk fizyczny, taki jak uściski dłoni czy przybijanie piątek, będąc na miejscu, i upewnij się, że myjesz ręce prawidłowo po przybyciu i przed wyjazdem - dodaje.